You cannot place a new order from your country. United States

Sójový protein
Sójový protein je dnes nejpopulárnější rostlinný proteinový prášek na trhu. Předpokládá se, že pomáhá ke snížení krevního tlaku a cholesterolu. Co je sójový protein? Sójové bílkoviny se získávají ze sójových bobů prostřednictvím procesu čištění, který začíná promytím sójových bobů, následným oloupáním a drcením. Popraskané sójové boby se odmast...
Sójový protein je dnes nejpopulárnější rostlinný proteinový prášek na trhu. Předpokládá se, že pomáhá ke snížení krevního tlaku a cholesterolu. Co je sójový protein? Sójové bílkoviny se získávají ze sójových bobů prostřednictvím procesu čištění, který začíná promytím sójových bobů, následným oloupáním a drcením. Popraskané sójové boby se odmastí a potom jsou stlačeny do vloček, které jsou základem sójového prášku. Dále existují tři metody pro oddělení ve vodě rozpustného proteinu. Do formy proteinů, která bude použita pro doplňky stravy, se dostane po promytí v alkoholu nebo kyselinou s pH kolem 4,2. Pak se rozprašováním vysuší studeným vzduchem, což vede k filtrování sójového proteinu, který má okolo 65 – 70% obsahu bílkovin. Tento druh sójové bílkoviny se používá hlavně v potravinářském průmyslu. Nejběžnější sójový protein ve formě doplňků je sójový izolát. Zde byl sójový protein filtrován a izolován od dalších složek v sóji. Výsledkem je izolát sójového proteinu (izolovaný sójový protein) s obsahem bílkovin 90 až 95%, a je téměř bez tuků a sacharidů. Sójové izoláty jsou také použity v některých potravinářských výrobcích, jakož i v některých typech proteinových tyčinek nebo levnějších gainerů. Sójový protein má kompletní složení aminokyselin, ale rovnováha aminokyselin není tak ideální, jako je složení například syrovátky nebo vaječné bílkoviny. Sója obsahuje také anti-živiny, které ztěžují absorpci některých živin v těle, včetně rozkladu a vstřebávání bílkovin. Z tohoto důvodu má sójová bílkovina velmi nízkou biologickou hodnotu - jen 74; zatímco vaječný proteinový prášek má 88 (celé vejce má 100) a syrovátkový protein má 104. Biologická hodnota se vztahuje na protein, jak dobře může uspokojit lidské potřeby všech aminokyselin. Důležité body týkající se sóji Vzhledem k tomu, že sója je velmi levná ve vztahu k jejímu obsahu živin, existuje velmi mnoho studií s ekonomickým zájmem v pozadí - což také znamená, že mnoho studií o sójovém proteinu si vzájemně odporují. Je proto obtížné přesně zjistit, co je pravda, nebo ne, pokud jde o sóju a sójové bílkoviny. V každém případě dojde k závěru, že sója obsahuje isoflavony (genistein a daidzein). Tyto látky jsou klasifikovány jako estrogeny na rostlinné bázi (fytoestrogenů) a mají stejný nebo mírně slabší účinek, jako fyzický estrogen. Přední odborníci se domnívají, že všechny druhy sójových produktů by měly být konzumovány s mírou a pokud možno ne každý den. Stejně jako u jakéhokoliv typu hormonů nebo látek s hormonálním účinkem se jedná o množství, frekvenci a dobou expozice. Čím více a častěji vystaveni po delší časové období, tím větší je riziko vedlejších účinků. Nežádoucí účinky fytoestrogenů jsou v první řadě problémy potence, výkyvy nálady a zvýšené ukládání tuku (nebo problémy se ztrátou tělesného tuku) kolem kyčle a stehen. To platí pro ženy i muže. Vezměte prosím na vědomí, že je zcela bezpečné jíst sójové bílkoviny několikrát týdně. Jestliže jste vegetarián, doporučujeme nahradit sójový protein jinými rostlinnými proteinovými prášky, jako je rýžový protein, protein z konopí, nebo, je-li to možné, vaječné bílkoviny. Fermentované / fermentované sójové výrobky jsou považovány za zdravější a také produkty používané ve studiích projevily některé zdravotní výhody. Závěr: Sójový protein je populární volbou pro vegetariány, kteří potřebují vyšší obsah proteinů, nebo pro ty, kteří chtějí střídat různé typy bílkovin v pravidelných intervalech.
Více

Sójový protein 1 produkt v kategorii