You cannot place a new order from your country. United States

PROTEINY
Protein je základní stavební jednotkou organismu. Je důležitý nejen pro nárůst svalů, ale je také nezbytný pro správnou regeneraci po tělesné námaze. Zvýšený příjem bílkovin během diety může předejít ztrátě svalové hmoty. Co je protein? Buňky, tkáně a orgány našeho organismu se skládají z proteinů. Jsou nezbytné pro stavbu molekul hormonů a enz...
Protein je základní stavební jednotkou organismu. Je důležitý nejen pro nárůst svalů, ale je také nezbytný pro správnou regeneraci po tělesné námaze. Zvýšený příjem bílkovin během diety může předejít ztrátě svalové hmoty. Co je protein? Buňky, tkáně a orgány našeho organismu se skládají z proteinů. Jsou nezbytné pro stavbu molekul hormonů a enzymů, obnovu všech buněk v těle nebo pro správnou funkci imunitního systému. Tyto proteiny jsou konstantně odbourávány a nahrazovány novými proteiny přijatými potravou. Základní stavební složky proteinů jsou aminokyseliny. Rozlišujeme 20 základních proteinogenních aminokyselin, které různým uspořádáním v řetězcích mohou tvořit množství nejrůznějších proteinů organismu. Proteiny přijaté potravou rozlišujeme podle jejich složení jako kompletní nebo nekompletní. Kompletní proteiny obsahují všechny potřebné aminokyseliny, které naše tělo potřebuje, kdežto u nekompletních často některé aminokyseliny chybí úplně, nebo je jich jen velmi malé množství. Potraviny bohaté na kompletní bílkoviny jsou hlavně živočišného původu, jako například různé druhy mas (zvěřina, drůbež, hovězí, vepřové) a vejce. Nekompletní bílkoviny nalezneme spíše v rostlinné říši. Rozmanitou stravou je naše tělo schopno nekompletní bílkoviny doplnit, avšak kompletní bílkoviny mají mnohonásobně vyšší efekt na nárůst hmoty, tvorbu hormonů a další procesy v našem těle. Bílkoviny a nárůst svalové hmoty Během cvičení a zátěže dochází k rozpadu proteinů ve svalech, a tudíž je nutné přijmout o to více proteinů potravou. Vzhledem k tomu, že se aminokyseliny skládají z dusíku, mluvíme o pozitivní dusíkové bilanci - to znamená, že tělo má dostatek proteinů na opravu a nárůst svalové hmoty. Tento stav nazýváme anabolická (skladná) fáze metabolismu. Naproti tomu rozklad proteinů, který se v každém případě v našem těle odehrává, se nazývá katabolismus. Pokud potravou nepřijmeme dostatečné množství proteinů k vyrovnání proteinového dluhu, mluvíme o katabolické (rozkladné) fázi metabolismu. Zvýšený příjem proteinů potravou je nezbytný k získání většího objemu svalů, s vedlejším kladným efektem na hormonální rovnováhu organismu. Kolik bílkovin organismus potřebuje? K zajištění bezproblémové funkce organismu u mužů a žen je nutné přijmout 0,8 g proteinu na jeden kilogram váhy za den. Dále je ale nutné přihlédnout, jaké zátěži je organismus vystaven. Množství mezi 1,8 g – 2,2 g proteinů na kilogram živé váhy je považováno za optimální pro aktivní sportovce nebo jedince podstupující silový tréning. Pro příznivce kulturistiky nebo jako prevence před ztrátou svalové hmoty během diety se odporučuje dávku zvýšit na 2,6 – 3,0 g na jeden kilogram váhy. Proteinové doplňky Proteinové suplementy, jako proteinový prášek, tyčinky nebo míchaný proteinový nápoj, nabízí skvělou možnost, jak doplnit potřebné množství kompletních a velmi kvalitních proteinů do organismu. Nejrozšířenější mezi proteinovými prášky je syrovátkový protein. Pro srovnání, vejce obsahuje 7 g, ryba 17 g a ostatní druhy masa okolo 20 g proteinu na 100 g své hmotnosti. Shrnutí Pokud chcete zpevnit Vaše tělo a znásobit objem svalů, sáhnout pro proteinovém doplňku je první volba. Je to rychlé levné řešení, v naší nabídce si určitě vyberete výrobek vhodný Vašim potřebám. Protože i těm z Vás, kteří aktivně netrénují, může protein pomoci získat energii a zbavit se tělesného tuku.
Více

PROTEINY počet produktů v kategorii: 41